Ogród Marty

muzyka
Cezary Duchnowski
 
libretto
Piotr Jasek
 
 
opera kameralna na głos żeński, aktora,
media elektroniczne i instrumenty
Agata Zubel głos
Eryk Lubos aktor
Andrzej Bauer wiolonczela, komputer
Cezary Duchnowski fortepian, komputer, dyrektor muzyczny
Jacek Kochan perkusja, komputer
Michał Moc akordeon, komputer
dj Lenar
Ewa Guziołek-Tubelewicz projekcja dźwięku
Paweł Hendrich projekcja dźwięku
Łukasz Twarkowski reżyseria, scenografia
Piotr Choromański scenografia
Marcin Rupociński projekcja video
Paweł Bielawny współpraca edycji video
Wojciech Puś reżyseria świateł
Karol Przestrzelski dyrektor techniczny
 
 
 
Nagranie live 22 września 2009 w Centrum Artystycznym M25 w Warszawie
Festiwal Warszawska Jesień;
nagranie i edycja Ewa Guziołek-Tubelewicz i Cezary Duchnowski
 
Libretto oparte jest na wątkach opowiadań Piotra Jaska ze zbioru “Data Ważności”. Główna akcja to historia z opowiadania “Ogród Marty”. Forma tego utworu jest niemal gotowym librettem z oryginalnym pomysłem narracji. Dwoje bohaterów, chłopak i dziewczyna prowadzą dialog nie wypowiadany bezpośrednio do siebie a jedynie skierowany w stronę drugiej osoby. Są to ich marzenia, przemyślenia, prośby, których nigdy nie ośmieliliby się powiedzieć ukochanej osobie, chociaż pragną, aby ich wyznania zostały usłyszane i odwzajemnione. Powstający w ten sposób zapis układa się w historię miłości biednego chłopca, który kradnie owoce z ogrodu bogatej dziewczyny za jej cichym przyzwoleniem. Kiedy miłość się spełnia tęsknią do tych chwili, kiedy żyli marzeniami. Był to dla nich okres bardzo bolesny, ale dzięki intensywności uczuć, do jakiej byli wtedy zdolni, o wiele piękniejszy niż teraz.
 
Piotr Jasek